22 Temmuz 2010 Perşembe

İletişimsizlik çağının en büyük kanıtı değil de ne bu sosyal paylaşım ağları_?

formspringime gelen bir soruyu yanıtladım twitter ile ilgili... Kendi içimde hasbihal ederken konu konuyu açtı ve konu konuyu temizledi ve tek bir soru kaldı tozlardan, eşyalardan geriye:

"insan neden bu kadar çok kendini anlatma gereği duyuyor.???

Soruya twitter'in amacının insanların kendileri hakkında daha fazla şey söyleyebilme güdüsünü hayata geçirmek olarak tanımladım. Gerçekten de öyle değil mi, facebook, twitter, formspringme
hepsi ama hepsi insanlara kendimizle ilgili şeyler söyleme gayreti içinde olan bize hizmet etmiyor mu? ( ve de tabiki Sam Amca'ya )

Facebook'da video paylaşıyorum, bişeyler beğeniyorum, anlık iletiler yazıyorum, yorumlar yapıyorum. Facebook bana hizmet ederken bir yandan da ben de ona o kadar güzel hizmet ediyorum ki ...
.....
Peki neden yapıyorum bunu_?????
.....
Neden ve niye bu çaba_??
.......
yaptığım herşey aslında bir nevi kendimi kanıtlamaya çalışmak değil de ne_?
.......
Ben yüzyüze ilişkilerimde kendimi yeterince iyi yansıtamıyorum mu ki, sosyal paylaşm ağlarından medet umuyorum_?

kendimi anlatmada bu kadar beceriksiz miyim_?

Ya da söyleyemediğim o kadar mı çok şey var yüzyüze söyleyemedğim de facebooku aracı yapıyorum_?

Neden gönderdiğim her videoya bir anlm yükleyip, mesajın gitmesi gereken yere ulaşmasını tüm
kalbimle temenni ediyorum_?

Peki insanların ne düşündükleri ile niye bu kadar ilgilyim_?

Günlük hayat içinde yeteri kadar dikkat etmiyor muyum insanların ne olduklarına, kim olduklarına ki twitterdan facebook'dan öğrenmeye çalışıyorum..._?

İnsanları hiç mi dinlemiyorum ki, ne düşündüklerini " şu an ne düşünüyorsun" kısmından öğreniyorum..?

Yoksa facebook benden daha mı çok ilgili insanların ne düşündükleri ile_?


Peki ya fotoğraflar, neden güzel güzel fotoğraflar yüklüyorum facebook'uma_?

Kendini görücüye çıkarmak değil de ne bu _?

Neden insanların sadece en güzel hallerimi görmelerini istiyorum_?

Neden hep gülen, mutlu anlarımın fotoğraflarını paylaşıp, bakın benim hayatım işte böyle mükemmel imajı vermeye çalışıyorum_?

Kendime bu kadar güvenim yok mu _?

Durum her fotoğrafı incelerken facebook'a konulmalık ya da konulmamalık diye katagoriler belirleyecek kadar vahim mi gerçekten_?

İnsanlara ayırmam gereken, arkadaşlık bağlarımızı kuvvetlendirmek için gereken vakti facebook üzerinden yorum yaparak, like ederek ( lütfen!! beğenmek değil, like etmek !! nefret ettim şu an kendimden ) paylaştırmak ne kadar sağlıklı _?

Peki ya twitter, facebook yetmezmiş gibi neden twitter'ın da var_?

Hadi onu meşrulaştırdım kendi içimde, formspring_?

Neden insanlar bana soru sorsun diye bu hesabı aldım ki_?

Oysaki sorgulanmaktan nefret ederim, neden insan beni de tanısın diye sorular sorulara cevap veriyorum_?

Peki ya bu blog_??

Tüm özelimi, tüm iç dünyamı neden internte döküyorum ve hiç tanımadığım herhangi birinin bunları okumasından rahatsızlık duymuyorum, hatta aksine okumasını istiyorum_?

İnsanlar bu kadar mı görmez oldular birbirlerini de buralardan medet umuyoruz_?

Hadi kendi tanıdıklarıma tüm mahremimi açtım, tanımadığım insanlar neden bilsin Ki_?

Acaba herşeyimi buraya fütursuzca yazıp sergilemek , artık utanma duygum olmadığını mı gösteriyor_?

Bu blog'un gizlilik ayarları yok mu_?

Gece uzadı, kafamın içindeki filler dans ediyor, sanırım uyumam gerekiyor...

Yoksa gerekmiyor mu _?

farkına varamadım bu orantının !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara